24.5.09

Fındık Lahmacun...

Bu tarifide tuba ablanın tarif defterinden almışım. Yıllar öncesinde topladığım bu tarifleri saklayıp saklamamakla çok tereddüt etmiştim ama iyi ki atmamışım.
ben harc fazla geldiği için bol bol koydum ama siz daha az koyup yayabilirsiniz.....

malzemeler:
*5 su bardağı un
*yarım paket yaş maya
* ılık su

üzeri için:
*200 gr kıyma
* 1 adey soğan (ince kıyılmış)
* bir tutam maydonoz
*2 adet domates
* karabiber, tuz
*2 yemek kaşığı salça
* 1 çay bardağı su

hazırlanışı:
1-ılık suda erittiğiniz maya ile hamuru hazırlayın... yaklaşık 1 saat sıcak ortada mayalanması için bekleyin...
2- bu esnada kıymayı elinizle yoğurun içine ince kıyılmış soğan, maydonoz, tuz, karabiber ve domatesleri ekleyin..
3- ayrı bir kase içinde salça ve suyu karıştırın
4-mayalanan hamuru ceviz büyüklüğünde parçalar halinde bölün, merdaneyle üzerine un serperek ince ince açın ( un konusunda mümkün oldukça bonkör davranın:) yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin.... üzerlerinne salçayı sürdükten sonra harctan ekleyip etrafına yayın
180 derece fırına verin....

çayla birlikte çok güzel oluyor..... şimdiden afiyet bal şeker olsun:)))
not: birde kuyruk yağı koysaymışım tam lahmacum olacakmış :))))

4 yorum:

KandilSimidi dedi ki...

ben bu fındık lahmacunlardan adanada yemiştim çok hafif oluyor ama sanırım benim yediklerimde soğan yoktu...bu tarifiniz bildiğimiz lahmacun içiyle yapılmış...eminim çok lezizdir:) elleriniz dert görmesin:)

Saliha dedi ki...

enfesler:)ben boyle mınık mınık yapamıyorum kocaman oluyor:)tembelmıyım ne:P...aslında buraya kadar servıs olsaydı oğlumu seve seve yollardım:( okadar zorkı ıyı bır yer bulması..
sevgıler..

e.esma.albayrak dedi ki...

teşekürler ayşe :)
saliha hanım benimde küçük diye başladıklarım hep kocaman oluyor ama bu sefer ceviz den birazcık daha büyük parçalara böldüm sanırım bu yüzden böyle oldu :))

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Hımmm ellerine sağlık canım nefiss gözüküyorr...