17.10.09

Üzümlü Kek ve Çok Tomik Aleyna..


Biraz un, biraz yağ, biraz üzüm, biraz fındık birazda sevgi....
Geçen hafta 6 yaşın hazırladığı, bizimde afiyetle yediğimiz kek!... öğretmenleriyle beraber yaptıkları keki, aslında sınıf sınıf görüntüledik ama ben özellikle aleynayı tanıtıp kurduğu cümlelerden bir kaçını sizinle paylaşmak istiyorum...
öğrt: aleynacım el kuddüs dermisin?
Aleyna: el tüstüs! :)
öğrt: ha haa haaa ( gülüyor)
Aleyna: hiiiiii çok tomik! :)

Tam ortada cin gibi bakışlar yollayan, sevgili aleyna... kek umrundamı onun! öyle bir poz derdinde ki, öğretmenim bu resmi her gördüğünde deli olsun havalarında....
Kekin tarifine geçmeden önce iki ayrı konuyu paylaşmak istiyorum..
1. tavada kolay pizzayı ilk ondan duyduğum arkadaşım sevgili rahime yemek kursuna başlamış! benim gibi yemek kursuna gitmek isteyipte vakti olamayan meraklılar için birde bloğ açmışşş.. buyrun arkadaşımın çiçeği burnunda bloğunu buradan inceleyebilirsiniz?
2. Mor Kelebekler adlı eğitim bloğunda sizlerden gelen istek üzerine dini bilgiler adaplar ve kuranı kerim çocuğa en güzel nasıl verilir bu konuları işleyeceğiz.
özellikle çocukalara dini bilgiler veren eğitimciler ve anne babalar için, eğitim metodları süpriz boyamalar ve faaliyetlerini konu sırasıyla ekleyeceğimizi şimdiden bildirmek istiyorum...
Üzümlü kek için malzemeler:
* 3 su bardağı un
* 1 su bardağı sıvıyağ
*1,5 su bardağı şeker
* 3 yumurta
* 1 su bardağı süt
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartmatozu
* 1/2 su bardağı kuru üzüm
* 1/2 su bardağı fındık
hazırlanışı:
1- şeker ve yumurtayı çırpın, yağ ve sütü ilave edip çırpmaya devam edin...
2- kuru malzemeleri bir kapta karıştırıp sıvı malzemeye ilave edin son olarak üzüm ve fındığını ekleyip, yağlanmış kalıba dökün, pişmesi için 180 derecedeki fırıda 40 dk pişirin.... afiyet olsun...

10 yorum:

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik kekin nefis görünüyor bir dilim aldim bile.Sevgiler öptüm.

KandilSimidi dedi ki...

canım ele aldığın konuları heyecanla takip edeceğim inan :) bendde seni özledim ara vermek iyi gelmedi:) ama bi daha olmaz inşaallah..kek de tam ağzımıza layık görünüyor:) ellerinize sağlık..öptüm minişlerimi yanaklarından:)

halime dedi ki...

öncelikle aleynaya bir maşallah diyelim.kek te çok nefis görünüyor.sevgiler

pelince dedi ki...

Canım kek öyle ellerden çıkmış ki ,leziz olmaması imkansız.... o ışıl ışıl gözleri çok seviyorum bende... çok tatlılar maşallah...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım kek çok güzel gözüküyor sahibide çok şirinmiş:))
Cici usta:))
Arkadaşının açtığı nblogu hemen ziyaret ediyorum canım sevgilerimle...

Gümüş Tepsi dedi ki...

kek çok güzel görünüyor.ufaklıkta pek şeker.Allah bağışlasın ve uzun,hayırlı bir ömür versin

mutfağımdan dedi ki...

minikler çok şeker dünyanın en harika işini yapıyorsun.kekte süper gözüküyor..bu arada blogumu tanıtmışsın çok sağol canım...

keskinli dedi ki...

selam miniklere masallah kekde enfes görünüyor sevgilerrr

TAZE NANE dedi ki...

Aleynaya maşallah.
Kek de harika görünüyor yani.
Sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

I lοved as much as yоu'll receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

my site: wedding dresses