1.9.09

Pratik Cevizli Sarma Tatlısı & Pepeçura


İftar bereketi etkiliği-3ü düzenleyen sevgili Sevil Hanıma göndermek için ne yapmalıyım diye düşünürken, çok sevdiğim tatlıyı yapmaya karar verdim... eğer benim gibi hazır baklava yufkası kullanmak isterseniz, yapımı oldukça kolay ve zahmetsiz gelecektir... Tek yapmanız gerekenler
*1 peket hazır baklavalık yufka
* arzu ettiğiniz kadar dövülmüş ceviz içi
*500 gr eritilmiş margarin
* 5su bardağı şeker
*5 su bardağı su
*1 adet limon
hazırlanışı:
1- fırınınızı 180 dereceye ayarlayın... 500 gr margarini küçük bir tencerede eritin,
2- yufkalarınızdan 2 kat üst üste koyup erittiğiniz margarinden sürün, içerisine ceviz içini güzelce yayıp sıkı rulo yapın...
3- tüm yufkalarla bu işlemi yaptıktan sonra küçük rulo şeklinde kesin üzerine kalan yağı döküp pişmesi için fırına verin..
4-tatlınızın üzeri kızarınca fırından çıkarıp soğuması için bir kenara alın... şerbeti için 5 su bardağı su ve şekeri kaynatın, içerisine tam limonu atıp kaynatmaya devam edin.
5- soğuk tatlıya ılık şerbeti döküp özleşmesi için bekleyin.. afiyet olsun....



Her karadenizli bilir bu tatlıyı, karadenizin her ilinde olmasada Rizede meşhurdur...
Hazır siyah üzüm zamanı iken, birde yakınlarda varsa üzüm asmanız, denemek isteyenlere iyi bir alternatif olabilir... Bu tatlıyı Amca kızı sevgili Ayşe yaptı, bana da afiyetle yiyip tarifini yayınlamak düştü:)) buyrun pepeçura tarifi;
malzemeler:
* 1 kilo siyah üzüm saplarından ayrılmış
* 1,5 su bardağı şeker
* yarım çay bardağı nişasta
* yarım çay bardağı mısır unu
* 6 su bardağı su
hazırlanışı:
1- üzümleri su ve şekerle birlikte tencereye atın, kaynattıktan sonra ocaktan alıp tel süzgeçten geçirin...
2- yaklaşık 5 su bardağı kadar üzüm suyu elde edin, 4 su bardağını bir tencereye alın, 1 su bardağıylada nişasta ve unu karıştırın...
3- 1o dk kadar karıştırarak kaynatın, muhallebi kıvamına geldikten sonra kaselere boşaltıp soğuması için buzdolabına kaldırın.. afiyet olsun....

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tatlılar süper hele pepasura deriz biz çocuk
luğuma gittim.Bereketli iftarlar sevgiler...

pelince dedi ki...

canım bende baklavalık yufkayı kullanmadım henüz,merak ediyorum.. annemde geçen sene baklava yapmıştı...
her iki tarifde çok güzel...ellerine sağlık...

not: kulladığım makine nikon d90 :)

KandilSimidi dedi ki...

ilk kez duydum ben bunu leziz görünüyor denemek lazım..:) ellerine saplık canım..iyi iftarlar sana:)

made in funda dedi ki...

tatlın nefis olmuş canım.ellerine sağlık..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ne pratikmiş tatlın..geçen sene baklavasını denemiştim..ama bu çok daha pratik..ellerine sağlık..

Saliha dedi ki...

ellerine saglık esmacım,aslında bıkac kez yazdım ama yollanmadı yorum nedense..

hazır baklavalık yufkayı hep denemek istiyorum ama becerebılırmıyım bılmem..

tatlın ıse tam benım oğlum ıcın olmuş cok sever kendısı..

iftar sofran cok şık ve bereketlı olmus..et haslama benım ve oglmunda favorisidir..

sevgılerımle..

Narince dedi ki...

Baklava yufkasını sıkça kullanıyorum ama bunu bilmiyordum. Ellerine sağlık arkadaşım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık pepçure ilk defa duydum:)

eldivenlerim dedi ki...

tatlı hem pratik hem de çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

Kıbrıs Mağduru dedi ki...

pepeçurayı ilk defa gördüm çok ilginç geldi. elleirne sağlık tatlında harika görünüyor

Esra dedi ki...

Şimdi çayın yanına olsada o güzel tatlıdan yesek ellerine sağlık..

made in funda dedi ki...

ikisi de nefis olmuş.alttaki tatlıyı kaynanam da yapıyor ama o böyle güzel görünmüyor vallahi.ben de hiç tadına bakmadım o yüzden..ama sen harika yapmışsın belli..ellerine sağlık canım..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

değişik ve harika olmuş sevgiler

armina dedi ki...

Tatlılar harika görünüyor pepeçurayı denemeyi düşünüyorum, ellerine sağlık canım.

durutarifler dedi ki...

Ben de deneyeceğim inşallah, hazır baklavalık yufkadan tatlıları. Hiç fırsatım olmadı.
Ellerine sağlık.
Daha dün üzüm suyundan pestil yapmaya kalkıştım. Keşke senin tarifi görseydimmm .

Unknown dedi ki...

ev hanımın işi kolaylaştı değilmi canım herşeyin hazırı pratikleştiriyo ev hanımını bende yapmayı düşünüyorum ama bakalım ne zaman...
Sevgiler canım