20.11.09

Patatesli Poğaça...


Bu gün ilk fırsatta miss gibi kokular yayan poğaçayı görüntülemeye çalıştım, yine elbirliğiyle sunumlar hazırlandı fotoğraflar çekildi en güzel olanı seçildi...
Bulduğum her fırsatta elime geçen tarifleri yayınlamaya çalışıyorum... Son 2 aydır kendi ellerimle birşeyler yapamadığım için biraz uzak kalsamda, bu gün neler pişmiş merakla okuyorum... şimdi mutfağa girip bol meyveli bir pasta yapmak vardı, en süslüsünden:)
Malesefki mümkün değil dk.ların bile planını yapar oldum, hepinize mutlu, huzurlu, sağlıklı sevdiklerinizle beraber geçirebileceğiniz haftasonları dileyerek tarife geçiyorum
malzemeler:
* yarım kase yoğurt
* 50 gr margarin (erimiş-ılık)
* 1 çay bardağı sıvı yağ
* 2 yumurta ( birinin sarısı dışına)
* yarım yemek kaşığı tuz
*1 paket kabartma tozu
* aldığı kadar un ( 2- 2,5 cup)
içi için
* 2-3 adet patates
* baharatlar
* tuz, maydonoz
* çörekotu

hazırlanışı:
1-fırnınızı 180 derceye ayarlayın...
2-un,tuz,kabartma tozu hariç tüm malzemeyi bir kapta karıştırın... ayrı yerde karıştırdığınız un,tuz, kabartma tozunuda ilave edip yumuşak bir hamur elde edin, patatesi rendeleyerek tavada kavurun baharatlarını ekleyip altını kapatın, son olarak moydonozu ilave edin....
3-eşit parçalara bölüp içerisine hazırladığınız harçtan ekleyin, yağlı tepsinize yerleştrin...( küçük olmasını istiyorsanız cevizden biraz daha büyükçe koparın)
4-üzerlerine yumurtanın sarısından sürüp susam+çörek otu ekleyin, pişmesi için fırna verin...

13 yorum:

mutfaktakizaman dedi ki...

cee yakaladimm;))

ilk ben yazmis olayim..
mis gibi kokular geldi taa buralara baktimki nefis pogacalardanmis:) canim bir tane alip kacayim:))

KandilSimidi dedi ki...

ay yaaa poğaçaya hayır diyemiyorum ki..:) ellerine sağlık canımcım hele çörek otu ne de yakışır dimi:)

elif dedi ki...

mmm nefis görünüyor.ellerinize sağlık..sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım eminim misler gibi kokmuştur...

Mutlu hafta sonları...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

bir koku takipçiside benn şifa olsun canım

tub@ dedi ki...

MMM... MİS gibi poğacalar ellerine sağlık canım, iyi haftasonları dikliyorum ve sağlık dolu günler

öptüm

pelince dedi ki...

leziz olmuştur eminim.. ellerine sağlık...

Miniklerimle mutfakta ..! dedi ki...

ellerine saglik,Patatesli olan herseyi severim.Bu da lezzetli gorunuo.Aeol

Pembe Tatlar dedi ki...

Güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle...

İYİ BAYRAMLAR:)))

Krema Tadında dedi ki...

canım hayırlı byramlar ...

asimelek58 sizlerle dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım sivastan kucak dolusu sevgiler

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

nerelerdesin canım..özlettin kendini:)

GÜLSÜM dedi ki...

patatesli poğoça tarifine link verdim... denedim çok beğendim tarifini yazmadan sana bağlantı verdim teşekkürler... beklerim:))